(wyciąg z Regulamu Organizacyjnego - Rozdział 8, § 25)
- Biurem Sejmiku kieruje Dyrektor przy pomocy zastępcy.
- Zakres działania Biura Sejmiku realizują samodzielne stanowiska pracy do określonych spraw.
- Do zakresu działania Biura należy:
- techniczno-administracyjna obsługa sesji Sejmiku, komisji stałych i doraźnych, zespołów kontrolnych oraz klubów radnych,
- prowadzenie rejestrów i zbiorów uchwał oraz opinii i wniosków komisji i radnych, a także egzekwowanie ich terminowej realizacji,
- opracowywanie projektów planów pracy Sejmiku i jego komisji, projektów uchwał dotyczących spraw proceduralnych i merytorycznych oraz sprawozdań i informacji na posiedzenia komisji i sesje Sejmiku,
- zapewnienie pełnej obsługi dla realizacji zadań Sejmiku, Przewodniczącego Sejmiku, komisji, klubów radnych, w tym rejestracja i przekazywanie wniosków, interpelacji i zapytań Marszałkowi i Zarządowi,
- przesyłanie do regionalnej izby obrachunkowej i wojewody aktów prawa miejscowego podlegających nadzorowi oraz przekazywanie aktów prawnych do publikacji w wojewódzkim dzienniku urzędowym,
- realizacja czynności związanych ze współdziałaniem Sejmiku i jego komisji z organizacjami społecznymi i politycznymi,
- organizowanie i obsługa narad i konferencji, w tym konferencji prasowych zwoływanych przez Przewodniczącego Sejmiku oraz współpraca z mediami,
- realizacja zadań związanych z rozpatrywaniem petycji składanych do Sejmiku, w tym przygotowywanie sprawozdań w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem przez Sejmik tytułu „Honorowy Obywatel Województwa Opolskiego”,
- organizacja i obsługa krajowych i zagranicznych kontaktów Sejmiku,
- realizacja działań edukacyjnych w zakresie wiedzy o działalności Sejmiku i wykonywaniu mandatu przez radnych.
Za treść odpowiada: Sekretarz Województwa – Adam Maciąg
|