Strona główna BIP Wersja chińska Wersja włoska Wersja hiszpańska Wersja ukraińska Wersja czeska Wersja niemiecka Wersja rosyjska Wersja francuska Wersja angielska
Szukaj
O regionie
Gospodarka
Rolnictwo
Turystyka
Sport
Kultura
Nauka i edukacja
Rozwój regionalny
Współpraca z zagranicą
Fundusze Europejskie
Środowisko
Obsługa klienta
Tablica informacyjna
Prawo
Centrum prasowe
Organiz. pozarządowe
 Aktualności Powiększ tekst Zmniejsz tekst Powrót
 Aktualności ›› Wydarzenia 
Obwodnica Nysy coraz bliżej
8 kwietnia 2015
1 grudnia 2016
30 listopada 2016
30 listopada 2016
29 listopada 2016
28 listopada 2016
28 listopada 2016
25 listopada 2016
24 listopada 2016
24 listopada 2016
24 listopada 2016
Podczas dzisiejszego spotkania w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim wręczono uroczyście Decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla obwodnicy Nysy.
Wojewoda Opolskie Ryszard Wilczyński przekazał dokument na ręce Andrzeja Kałużnego, dyrektora Opolskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W spotkaniu uczestniczył marszałek województwa Andrzej Buła, wicemarszałek województwa Antoni Konopka oraz Przewodniczący Sejmiku Województwa Norbert Krajczy.

Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Nysy, powstającej w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41, została podpisana z wykonawcą 6 sierpnia 2014 roku. Obwodnica ma powstać w okresie 32 miesięcy od jej parafowania tj. w drugiej połowie 2017 roku. Zadanie jest realizowane w systemie „Projektuj& Buduj”.

Koszt robót budowlanych obwodnicy o długości 16,5 km wynosi 307,44 miliona złotych. W jej ciągu powstanie 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowy most nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100-metrowym przęsłem nurtowym, blisko 304-metrowa estakada nad planowanym Kanałem Ulgi oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi relacji Nysa – Opole oraz Nysa – Brzeg i Katowice – Legnica. Na obwodnicy będzie wybudowanych 5 skrzyżowań drogowych, w tym 4 ronda średnie oraz węzeł drogowy na skrzyżowaniu obwodnicy z DK 46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej. Powstanie 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.

Szacuje się, że zostanie zużyte 550 000 metrów sześciennych ziemi do nasypów, 620 000 metrów sześciennych ziemi zostanie natomiast wykopanych. Do jej budowy potrzebne jest 160 000 ton masy bitumicznej, 29 000 metrów sześciennych betonu oraz 4 500 ton stali. W szczycie prac na placu budowy zatrudnionych będzie ok. 700 osób.

Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowy miejskiej, poprawa bezpieczeństwa odcinka DK nr 46 i 41 oraz komfortu podróżujących. Zastosowanie nowoczesnych materiałów i technologii, przyczyni się do zmniejszenia uciążliwości obwodnicy dla środowiska oraz polepszy warunki bezpieczeństwa zarówno dla pieszych, jak i dla ruchu samochodowego.

Wykonawcą obwodnicy Nysy jest konsorcjum firm „Mota-Engil Central Europe S.A.” Kraków i „Himmel & Papesch Sp. z o.o.” Opole.

kk (OUW, inf. GDDKiA o/Opole)
Archiwum
‹‹‹
Informację wprowadził (a): Violetta Ruszczewska (2015-04-08 14:11:23)
Informację zmodyfikował (a): Violetta Ruszczewska (2015-04-08 14:13:11)
 Zobacz także PDF - pliki PDF  Powiększ tekst - powiększ tekst  Zmniejsz tekst - pomniejsz tekst  Drukuj - wydrukuj  Do góry
Data aktualizacji: 2016-12-01
Liczba odwiedzin: 34886724
 
Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.